EHBO vereniging Someren dankt haar vrijwilligers tijdens slotavond

Op maandag 22 juni sloot E.H.B.O.- vereniging Someren samen met haar leden, een turbulent seizoen af.
Na een mooi 75 jarig jubileum en een intensieve verhuizing, werd een bedankavond georganiseerd voor alle leden.
Het afgelopen seizoen werden voor de eerste maal cursussen en herhalingslessen EHBO, AED en Eerste Hulp aan Kinderen verzorgd in onze leslokalen in de Ruchte.
Tijdens de slotavond, ontvingen de pasgeslaagden van de cursus Eerste Hulp hun diploma uit handen van Wethouder Theo Maas. Wij feliciteren Anna Kersten, Barry Vereijken, Berry Verdonschot, Ceciel Peters, Chico en Els Alders, Mark Holtslag, Gerrie Respen, Hilde van Deursen, Martien v.d. Berg en Nicolle Jeuken met het behalen van dit diploma.
We bedanken instructeur Nico van Mierlo en LOTUS Elmie Reinders en Harry Bakermans voor het verzorgen van deze cursus.
Ook dit jaar zijn enkele jubilarissen in het zonnetje gezet.
Tien jaar lid van onze vereniging zijn Maria Maas, Simone Kuijpers en Peggy Kruijf. Zij zijn regelmatig te vinden op onze oefenavonden en staan paraat tijdens hulpverleningen.
Ook onze ledenadministrateur Ria Schweren, behoorde ook tot deze jubilarissen.
Bas Kievit is al 40 jaar actief lid. Als hulpverlener, is hij een belangrijke kracht. Ook tijdens de oefenavonden zien wij hem vaak. Op vrijdag 24 april jl. heeft hij voor al zijn vrijwilligerswerk, een Koninklijke onderscheiding mogen ontvangen.
Namens onze overkoepelende bond Limburg, reikte voorzitter Marjolein Fokkema een bondinsigne in Brons uit aan Jozef v.d. Burg. Hij is 20 jaar lid van onze vereniging en al diverse jaren LOTUS. Daarnaast nam hij enkele jaren plaats in het bestuur.
Een insigne in Zilver werd uitgereikt aan Tiny Veltrop. Hij is 30 jaar lid en is coördinator van onze hulpverleningscommissie. Tot aan de verhuizing, heeft hij klaar gestaan als huismeester.
Een zeer bijzondere jubilaris is ons erelid Piet van Diepen. Piet is 50 jaar actief lid. Hij gaf o.a. tot voor kort les aan de seniorengroep, organiseerde vele jubilea activiteiten en was medeoprichter van de hulpverleningscommissie. Ondanks zijn verslechterde gezondheid, is hij een belangrijke steun voor ons en de redactie van het verenigingsblad Verbonden.
Een vereniging als de onze, kan niet functioneren zonder de hulp van al onze leden. Dat heeft het afgelopen seizoen, des te meer bevestigd.